Stel je een sci-fi wereld voor, op basis van het muziekgenre reggaeton, de urban dance stijl perreo, de ervaring van het dagelijkse leven met een beperkte Engelse taalbeheersing, en de historische connectie van Midden-Amerika met haar export van exotisch fruit. 

Na El cantar del playo or... a song is a rose is a thorn keert Mario Barrantes terug naar het Kaaitheater met deze hybride voorstelling van livemuziek, tekstprojectie, dans en sculptuur. Twee brandende lichamen leiden ons door de landschappen van een onbekende wereld om de bitterzoete migratie tussen het Zuiden en het Noorden te verkennen. En tegelijkertijd een deel van de queer geschiedenissen in de Centraal-Amerikaanse regio te traceren. 

• Mario Barrantes Espinoza is een Costa Ricaans-Nicaraguaanse kunstenaar in Brussel. Na hun studies aan P.A.R.T.S. heeft die samengewerkt met François Chaignaud, Théo Mercier, Benjamin Abel Meirhaeghe, Jozef Wouters, Michiel Vandevelde en Eszter Salamon en was die gastperformer bij muzikanten Peaches et The Subs. Hun werk bevat performance, het (her)schrijven van tekst, en stemgebruik met materiaal van popcultuur en mainstream media. In 2023 cureerde Mario hun eerste Culo Shaking Night bij Kaaitheater, rondom de presentatie van hun vorige voorstelling. 

Info en tickets

 

concept, performance and texts Mario Barrantes Espinoza |  performance Luis Javier Murillo Zúñiga | artistic assistance and texts Theo Livesey | dramaturgy and texts Martín Zícari | music and sound design Luis Miguel Ramírez aka DJ Amapola | light design Ryoya Fudetani | wax sculptures Mona Oren | silicone sculptures Moran Sanderovich | video projections Federico Vladimir Strate Pezdirc | stage design Amalia Jaulin | costume direction Nikos Kalaz | production Hiros | co-production Kaaitheater, Toneelhuis, VIERNULVIER, DeSingel, Kunstenwerkplaats, Perpodium | residencies workspacebrussels, Kunstencentrum BUDA | in collaboration with KAAP, STUK | with the support of de Vlaamse Overheid and the tax shelter of the Belgian Federal Government via uFund